30.01.2014 Zdravlje deteta

Ojačajte imunitet deteta

Osim obilja radosti za decu, zima donosi i prehlade, kašalj, kijanje i upale grla, ali sve ove tegobe mogu se sprečiti ako na vreme preduzmete mere kojima ćete ojačati odbrambene snage detetovog organizma.

imunitet

Hladni dani koji su pred nama kao stvoreni su za igre na snegu i ledu, ali pogoduju i razvoju mnogih bolesti koje prete zdravlju mališana.

Prema statističkim podacima Svetske zdravstvene organizacije, najčešća oboljenja savremenog čoveka jesu akutne respiratorne infekcije, koje čine dve trećine svih infekcija. I dok odrastao čovek oboli tri do pet puta godišnje, deca obolevaju dvostruko češće, naročito ona koja deo dana provedu u kolektivima.

Evo nekoliko korisnih saveta za jačanje odbrambenog sistema, kako bi vaše dete zimu provelo bez dugotrajnih prehlada i slinavog nosa.

Svakodnevni boravak na svežem vazduhu

Svakodnevni boravak na hladnoći i snegu podiže otpornost organizma i brani ga od prehlade. Ali, dete treba toplo obući, na glavu mu staviti njegovu omiljenu kapu, a ruke zaštititi rukavicama, dok za nožice preporučujemo tople termo-čarapice i nezaobilaznu udobnu zimsku obuću. Ovako odeveni, i na najjačoj zimi vaši mali anđeli mogu provesti pola sata u igri ili šetnji, a vi možete biti bezbrižni, jer u takvoj odeći nema šanse da se prehlade.

Više voća i povrća, a manje slatkiša!

Deca vole da jedu velike količine slatkiša, a u njima su rafinisani šećeri koji smanjuju udeo ostalih hranljivih materija u svakodnevnim obrocima. Nakon što se najede slatkiša, dete, sasvim razumljivo, ne može da pojede zdrav obrok, te zbog toga ne unese veoma važne nutrijente, koji omogućavaju pravilan rad njegovog imunološkog sistema.

Takvoj ishrani treba što pre stati na put, ukoliko želite da izbegnete kijanje i kašljucanje već pri prvom jačem vetru, kiši ili snegu. Zato je potrebno ograničiti konzumiranje slatkiša, gaziranih pića i konzervisane hrane. Ishrana zimi mora da bude bazirana na namirnicama koje su bogate mineralima i vitaminima, posebno vitaminom C, koji podiže otpornost organizma i najbolje štiti od prehlade i gripa, ali i mnogih drugih bolesti.

Neka se na dečjem jelovniku nađe što više voća i povrća (narandži, jabuka, mandarina, kivija, limuna i grejpfruta, krompira, spanaća i brokolija).
Napomena: ukoliko je dete mlađe od godinu dana, ne treba mu davati citrusno voće, zbog mogućnosti pojave alergije. Umesto citrusnog voća, dajte mu svežu jabuku i bananu, a ostale vrste voća zamenite kompotima.

Čaša zdravlja

Sastojke koji su neophodni za očuvanje zdravlja vašeg deteta zimi možete osigurati i različitim zdravim napicima, a najbolji su sveže isceđeni voćni sokovi. Da bi se temperatura tela održala na normalnom nivou, svakom organizmu tokom zime potrebno je nekoliko kalorija više, pa tako i deci. Napravite detetu šolju kakaoa, sigurno će uživati u ovom napitku! Osim toga, naučno je dokazano da su jogurt i kefir efikasna sredstva protiv prehlade. Ukiseljeni mlečni proizvodi, između ostalog, sadrže bifidobakterije i laktobacile koji blagotvorno deluju na crevnu floru, jačajući i imunološki sistem.

Brrr… tuširanje hladnom vodom

Volelo vaše dete vodu ili ne, poželjno je da probate da ga tokom svakodnevnog kupanja istuširate i hladnom vodom. Zašto? Studija Univerziteta u Jeni pokazala je da se na ovaj način sprečavaju infekcije disajnih puteva, ali ta metoda sigurno neće naići na oduševljenje deteta. Na sreću, postoje drugi načini da se postigne takozvani efekat „toplo-hladno“. Jednom nedeljno povedite ga na bazen, ali ga dobro utoplite kad krenete kući, ili pak napunite vodeni pištolj hladnom vodom, pa ga poprskajte dok se brčka u toploj kupki.

Vazduh bez duvanskog dima

Bez obzira na to da li ste strastven pušač ili ne, strogo zabranite pušenje u kući. Ukoliko deca stalno udišu duvanski dim, budite svesni da će stradati odbrambene ćelije u njihovim bronhijama, te će izazivači bolesti lakše prodreti u njihov organizam.

Pranje ruku – obavezno!

Kad počne sezona infekcija, pazite da svi u kući redovno peru ruke jer se time sprečava mogućnost zaraze. Pošto je većina zimskih bolesti virusnog porekla, onemogućite kontakt svog deteta sa osobama koje su prehlađene i koje kašlju.

Biljna i alternativna sredstva

Biljna sredstva za jačanje imuniteta mogu biti korisna jer pomažu organizmu da održi zdravstvenu ravnotežu i spreči pojavu bolesti. Osim toga, dokazano je da određene biljke, poput ehinacee i acerole, efikasno sprečavaju razmnožavanje mikroorganizama u našem telu.

Autor: Life Content

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije