06.05.2015 Zdravlje i nega

Vežbe istezanja u trudnoći

Promene na telu koje prate trudnoću, često dovode do bolova i napetosti u mišićima. Jedan od načina da se oni opuste je istezanje.

ID-100286204

Istezanja će vam sigurno prijati u trudnoći, ali budite oprezni – zbog promena na mišićima i zglobovima koji su pod uticajem hormona razmekšani, ne treba praviti nagle pokrete da ne bi došlo do povređivanja.
Vežbe istezanja možete da radite na poslu – u kratkim pauzama, kod kuće u krevetu, dok obavljate kućne poslove ili gledate TV, posle tuširanja, nakon vežbanja i u svakoj drugoj situaciji kada osetite napetost u mišićima ili jednostavno potrebu da se istegnete.

Protegnite se u krevetu
Ako se do sada niste istezali, najbolje je da počnete sa vežbama u krevetu nakon buđenja. Razgibajte prvo vrat laganim okretanjem glave sa jedne na drugu stranu. Razmrdajte prste na rukama i nogama, istegnite lagano čitavo telo.
Kućni poslovi nisu vežbe!

Iako veliki broj kućnih poslova zahteva istezanje tela to ne znači da su oni zamena za prave vežbe. Dakle, u toku trudnoće ne preterujte sa pranjem prozora, kačenjem zavesa i veša na žicu iznad visine vaših ramena. Istezanje treba da vam prija, ne sme da boli. Ako osetite bol pri sledećem pokretu se zaustavite na toj granici. Kada su mišići vrata i ramena jako napeti i ne prijaju vam vežbe, osećate bolove pri pokretu, pokušajte sa istezanjem dok se tuširate. Topla voda će delovati na opuštanje mišića, pa će pokreti biti lakši i bez bolova.

Aktivan odmor na radnom mestu
Zaposlene trudnice treba što češće da prekidaju posao koji obavljaju i prave kraće pauze da bi se odmorile. Aktivan odmor će podstaći cirkulaciju i povećati količinu kiseonika koji doprinosi da beba bude dobro snabdevena njim.

Vežbe istezanja mogu da se rade za radnim stolom – ukrstite prste i opružite ruke unapred. Za napetost u ramenima pravite kružne pokrete njima, na jednu, pa na drugu stranu, a onda naizmenično. Možete jednostavno da podignete ramena maksimalno, da ih zadržite malo u tom položaju i onda opustite. Noge možete da istegnete takođe u sedećem položaju – opružite nogu i zategnite prste prema sebi, ili savite nogu u kuku i kolenu i rukama je povucite prema grudima.

Izvor: Yumama
Foto: Freedigitalphotos.net

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije