Darežljivost, saradnja i timski duh mogu se dodatno podstaći kod dece uz pomoć časova muzike, pokazuju rezultati studije predstavljene u Britanskom psihološkom udruženju.
Foto: Gulliver/Thinkstock
Istraživanje je obuhvatilo decu uzrasta od četiri godine; 24 devojčice i 24 dečaka, koji su nasumično bili podeljeni u muzičku ili običnu grupu. Mališani u muzičkoj grupi su pevali i svirali udaraljke, dok su deca u drugoj grupi slušala priče. Nakon časova, sva deca su igrala igre kojima je merena njihova spremnost da pomažu drugima i rešavaju probleme. U poređenju sa decom koja su bila u običnoj grupi, mališani iz muzičke grupe bili su spremniji da pomognu drugima, želeli su da sarađuju šest puta više, a četiri puta lakše su rešavali probleme.
Naučnici su objasnili da ovo istraživanje samo potvrđuje rezultate ranijih studija koje su se ticale uticaja muzičkog obrazovanja na jačanje socijalnih veza i humanosti kod dece. „Časovi muzike u školi, naročito oni u kojima se vežba pevanje, mogu da ohrabre učenike koji imaju emocionalne i poteškoće u učenju, da se osete manje otuđenim u školskom okruženju“, kaže Ri Dejvis, autor studije.