Dečaci su više skloni da napuste školu ili da se opredele za prirodne nauke, dok su devojčice vrednije i više vole društvene nauke, saopštila je Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) u izveštaju o obrazovanju mladih u 65 država.
„Razlike u školskom uspehu dečaka i devojčica nisu nastale zbog polne razlike već na to utiču škola, porodica i društvo“, navodi se u studiji u kojoj se navodi da su polni stereotipi duboko ukorenjeni svuda u svetu.
OECD je ispitao 510.000 petnaestogodišnjaka u zemljama članicama organizacije.
„Dečaci su manje skloni da se posvete školi od devojčica i često napuste obrazovanje uz obrazloženje da je to gubitak vremena“, navela je organizacija. S druge strane, devojčice manje vole prirodne nauke, kao što su matematika, fizika ili informatika, ali imaju veće ambicije.
„Dečaci u proseku sat i po manje nedeljeno uče od devojčica, jer vole video igrice, dok devojčice vole da čitaju knjige“, navodi se u izveštaju i dodaje da na devojčice pozitivnije utiče društvo.
Studiju je na zahtev OECD-a sproveo međunarodni program koji prati školske uspehe učenika.