14.03.2016 Trudnoća

Kako se rešiti mučnine u trudnoći?!

Evo nekoliko saveta kako da prvi trimestar trudnoće prođe bez mučnine

Foto: Gulliver/Thinkstock

Foto: Gulliver/Thinkstock

Trudnička mučnina obično se javlja u šestoj nedelji. Kod većine budućih majki nestaje oko dvanaeste nedelje trudnoće, mada se ponekad dešava da traje tokom svih devet meseci. Iako čak ni stručnjaci ne znaju šta je pravi uzrok ove pojave, mnogi veruju da je to prirodni mehanizam koji trudnice sprečava da pojedu nešto što bi moglo da naudi bebi. U svakom slučaju, postoje i te kako efikasni načini da je ublažite ili čak eliminišete. Poslušajte naše savete.

Češće jedite
Jedite malo, ali često jer prazan želudac u kombinaciji s padom nivoa šećera u krvi između obroka može izazvati osećaj gađenja prema hrani, kao i mučninu. Birajte namirnice vama prijatnog ukusa koje sadrže mnogo proteina i ugljenih hidrata – krekere, keks ili jogurt. Izbegavajte kaloričnu, začinjenu i masnu hranu. Ukoliko jaki mirisi hrane izazivaju mučninu, probajte da je jedete ohlađenu, jer topla jela snažnije emituju mirise

Poželjne namirnice
Đumbir je odavno poznat kao efikasno sredstvo protiv jutarnje mučnine. Koristite ga kao čaj ili kupite svež koren, izrendajte ga i pomešajte s toplom vodom. Ukoliko i đumbir izaziva osećaj mučnine, problem pokušajte da rešite čajem od mente (nane). Ova biljka je poznata po svojim višestruko korisnim dejstvima, uključujući poboljšanje varenja i osvežavanja daha. Ovo poslednje biće vam naročito važno kada okončate svoje „druženje“ sa… Hm, WC šoljom!

Fizička aktivnost
Vežbajte! Znamo da vam je to poslednja stvar na pameti, ali posle umerene fizičke rekreacije, kao što je šetnja na svežem vazduhu, biće vam mnogo bolje. Pilates vežbe ili joga za trudnice veoma su efikasni načini za ublažavanje jutarnje mučnine i sticanje potrebne kondicije za veoma važan događaj u životu.

A šta za užinu?!
Pojedite proteinsku užinu (kuvano jaje ili sendvič s piletinom) pre odlaska u postelju, što će sprečiti nagli pad šećera u krvi tokom noći. Osim ako ne morate da ustajete u određeno vreme ujutro, najbolje je da to učinite lagano i postepeno. U slučaju da imate neku obavezu zbog koje morate da ustanete u određeno vreme, navijte budilnik pola sata ranije da biste izbegli žurbu. Takođe, držite na stočiću pored uzglavlja paket krekera i termos s čajem od mente – zalogaj ili dva pre nego što ustanete može vas poštedeti mučnine.

Izvor vitamina B
Vitamin B6 odavno se koristi u terapiji jutarnje mučnine. Ipak, pre nego što ga uzmete, konsultujte se s lekarom. Ukoliko izaberete prirodne izvore ovog vitamina, znajte da ga najviše ima u bananama, smeđem pirinču, ribi, posnom mesu i bademu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije