Ministarstvo prosvete predložilo je novi zakon o obrazovanju po kome će škola imati pravo da uputi poziv socijalnim službama ukoliko roditelji nakon tri dana i opomene ne opravdaju odsustvo svog deteta.
Foto: Guliver/Thinkstock
Ukoliko roditelji u roku od tri dana ne opravdaju odsustvo svog deteta, škola će im uputiti opomenu, ako se i tada ne odazovu, škola će imati pravo da uputi poziv socijalnim radnicima -ovako glasi jedna od novina koju predlaže Ministarstvo prosvete u novom Zakonu o obrazovanju.
Stroži kriterijum i jeste potreban, jer deca masovno izostaju iz škole, a o tome svedoče šokantni podaci od pre tri godine, kada su srpski đaci imali četiri miliona neopravdanih.
Međutim, roditelji su oprečnih stavova, dok jedni podržavaju, drugi se nikako ne slažu sa tim i pitaju šta da rade ako od poslovnih obaveza nisu u mogućnosti da dođu do škole.
„Nikako nisam za uvođenje ovih promena. Sad će da mi šalju na vrata socijalnu službu, kako bi mi rekli da sam neodgovorni roditelj?! Pitam se, na koji način će ti isti socijalni radnici pravdati svojoj deci časove, sigurno će to činiti preko veza i vezica. Ranije smo imali više izbora, mogli smo telefonom da pozovemo. Mnogo radim, kao i većina roditelja, ne može mene neko da uslovljava vremenom. Mislim, može ako će umesto mene da ide na posao i zaradi mi novac za život tog istog deteta“, razočarano kaže D. N. majka jednog školarca.
S druge strane, Jelena Nikolić mama dvoje dece, smatra da je ova novina u Zakonu odlična za uspostavljanje kontrole nad decom.
„Decu će na ovaj način kontrolisati nastavnici, ali i roditelji, od kuće do škole, od škole do kuće. Dobro je i to što ćemo znati kada nam dete nije bilo na nastavi. Takođe, mislim da će škola u saradnji sa Centrom za socijalni rad moći da uvidi ko zaista potiče iz socijalno ugroženih porodica“, kaže ova mama, i dodaje da bi, ipak, volela da postoji neki kompromis što se tiče roka dolaska roditelja da donesu opravdanje.
Vršilac dužnosti direktora OŠ „Banović Strahinja“ Momčilo Stefanović smatra da je cilj ovih izmena poboljšanje komunikacije između roditelja i nastavnika.
„U praksi postoji problem odsustvovanja dece iz škole, kao i neblagovremeno donošenje opravdanja od strane roditelja. Postoji potreba za boljom komunikacijom nastavnik-roditelj, kao i potreba da se zna gde je učenik i zašto ne pohađa nastavu. Bilo je slučajeva da majka i ne zna da joj dete nije bilo na časovima. To je jedan od glavnih razloga što roditelj treba da dođe u školu“, kaže za „Alo!“ Stefanović.