Deca bolje uče ako znaju prihvatiti neuspeh

Roditelji koji po svaku cenu očekuju od svog deteta odličan uspeh u školi, mogu zapravo načiniti veliku štetu njegovom budućem razvoju.

Deca postižu najbolje rezultate kada im se kaže da je neuspeh normalan deo učenja, te da je ponekad potrebno i nekoliko pokušaja kako bi se došlo do cilja. Deca koja se previše boje neuspeha, kojima je rečeno da su neuspešni ljudi inferiorni, zapravo su previše preplašena da bi se bavila bilo čim inovativnim.

“Mnogi podržavaju rašireno mišljenje da je neuspeh jednak intelektualnoj inferiornosti,” kaže francuski univerzitetski profesor Frederik Autin. “Neka su deca “opsednuta uspehom” i imaju veliki strah od neuspeha, zbog čega ispoljavaju otpor prema težim predmetima u školi ili školskim projektima o kojima ne znaju mnogo. Deca bi trebalo da prihvate (takođe i roditelji) da su napor i poteškoće sastavni deo učenja, a upravo ta spoznaja bi prekinula začarani krug u kojem osećaj nesigurnosti ometa učenje.”

Istraživanja pokazuju da će učenici imati veliku korist od obrazovanja u okruženju u kojem se mogu boriti s poteškoćama. Nastavnici i roditelji bi trebalo da ističu dečji napredak umesto da se fokuisraju isključivo na ocene i rezultate. Za učenje je potrebno vreme i svaki korak u tom procesu treba biti nagrađen, posebno u ranim fazama, kada učenici najčešće doživljavaju neuspeh.

Način na koji učenici doživljavaju neuspeh može biti važniji od samog uspeha u trenucima kada se nađu pred nekim izazovom, naglašava se u nalazima studije. Iako takav napredak može biti privremen – rezultati su pokazali da se kapacitet radne memorije može poboljšati podsticanjem samopouzdanja kod učenika i smanjenjem straha od neuspeha.




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije