Kako naučiti dete matematiku? 5 zabavnih saveta
Zaboravite na klasično vežbanje zadataka koje ne voli ni jedan mališan. Otkrivamo kako naučiti dete matematiku, a da se pritom zabavi i usvoji znan...
pročitaj jošOve aktivnosti mogu vam poslužiti kao inspiracija da matematiku učinite zabavnom i da je vaše dete svakodnevno uči a da toga nije ni svesno. Koristite ih svaki put kad vam se ukaže prilika i uporedo pričajte o tome šta radite, jer fizičko iskustvo u kombinaciji s verbalnom podrškom pomažu da se učvrste mnoga bazična znanja. Na taj način će dete kroz igru razviti matematičke pojmove-
Pesmice koje podrazumevaju brojanje – kao što su „Jedan, dva, tri… deset, izašao beli mesec“ ili „Pet malih pačića“ – možete da pevate s detetom i pre nego što se kod njega formira koncept značenja reči. Ova verbalizacija pomoći će vašem mališanu da zapamti imena brojeva prve desetice.
Pesmice, igre s prstićima i rime s verbalizovanim brojevima pomažu da dete nauči osnovno brojanje i predstavljaju najbolji uvod u svet brojeva. S vremenom, dete će naučiti da broji predmete i počeće da shvata značenje brojeva dva i tri.
Koristite reči kojima ćete opisivati kvantitet stvari koje vas okružuju. Na primer: „Pogledaj koliko puno igračaka za pesak ima onaj dečak, a mi smo poneli samo nekoliko igračaka. On sada ima više igračaka od nas, a mi imamo manje od njega.“(Pročitajte i: Matematika kroz igru za dete od 7 godina)
U dve činije sipajte različite količine žitarica. Pričajte s detetom o tome gde ih ima više, a gde manje. Pitajte ga koju bi činiju on više želeo i zašto.
Od plastelina napravite nekoliko glista tako da neke budu duže, a neke kraće. Pitajte dete da identifikuje glistu koja je najduža i onu koja je najkraća.
Zajedno s njim stanite ispred ogledala i upoređujte vaše visine. Pitajte dete ko je viši, a ko niži. Pozovite i ostale članove porodice da vam se pridruže.
Ponesite na igralište plastične posude različite zapremine i sedite u pesak. Neke posude napunite peskom, a neke ostavite prazne. Zatim brojte koliko posuda treba sipati u kanticu da bi se ona napunila peskom.
Isti princip može se demonstrirati na više različitih načina. Sipajte punu čašu vode, zatim popijte vodu i pokažite detetu da je čaša sada prazna. Isto je i s kolicima u supermarketu – pre odlaska na kasu su puna, a zatim ostaju prazna kad se sve izvadi iz njih.
Ne propustite priliku da svaki put uključite dete u pakovanje kofera i slaganje stvari u kutije.
Aktivnosti u kuhinji najbolje su za demonstraciju i učenje svih nabrojanih veština i shvatanje navedenih koncepata! (Pogledajte: PROBUDITE MALOG GENIJALCA)
Dajte detetu da mesi testo i neka prvo napravi tanku podlogu za picu, a zatim i debelu. Pravite debele kiflice i tanke štapiće, velike i male kolače – i ne zaboravite da ih prebrojite.
Secite debelo parče hleba. Listajte debelu knjigu koja ima mnogo stranica i tanku koja ima malo stranica.
Razgovarajte o tome šta je najtanje, a šta najdeblje, šta podrazumeva „deblje od“ i „tanje od“.
Sakupite nekoliko kartonskih kutija (kutije za cipele, kutije od voća, kutije za picu i kutije od žitarica). Pozovite dete da prvo stavlja stvari u najveću kutiju, a zatim u najmanju. Neka izbroji koliko stvari može da stavi tako da kutija bude puna, pa to uporedite s drugom kutijom različite veličine.
U koju kutiju dete može da stane? Ukoliko je vaše dete starije, onda mu možete poređati kutije od najmanje do najveće i pozvati ga da skače iz jedne u drugu.
Izmešajte cipele različitih veličina, a zatim pokažite detetu kako može da ih sortira i upari. Počnite s izuzetno velikim i vrlo malim cipelama, a zatim postepeno dodajite i međuveličine.
Oblici opisani matematičkim pojmovima nalaze se svuda oko nas. Prečnik, obim, kvadratna veličina, mere svemira – sve je suštinski povezano s oblicima. Dok spremate kuću, potražite nekoliko kvadratnih i pravougaonih kutija (od žitarica, čajeva, cipela), nekoliko krugova (činije, flaše, lopte) i nekoliko trouglova (ofingera). Pokažite ih detetu i pričajte o različitim oblicima. Zatim krenite u lov na oblike po kući.
Ispred mališana stavite nekoliko plastičnih kutija različitih oblika i pozovite ga da pronađe odgovarajuće poklopce za njih.
Eksperimentišite s lakim i teškim predmetima.
Vreća s kamenjem je veoma teška i potrebna je snaga da bi neko mogao da je nosi. Balon je lagan i zato se on nežnim udarcem može vinuti visoko u vazduh.
Istražujte isti koncept dok je dete u kadi. Eksperimentišite sa stvarima koje mogu da plutaju i onima koje tonu. Koji je predmet najteži, a koji najlakši? Neka dete pogađa šta će plutati, a šta potonuti.
Došlo je vreme za odikavanje od pelena i navikavanje na nošu. Evo jednog načina koja podrazumeva uspeh bez suza
pročitaj jošPre svega, trebalo bi da razmislite o tome da li je dete sposobno da bude timski igrač. Pročitajte više o tome da li su timski sportovi dobri za trogodišnjake.
pročitaj jošDa bi vaše dete bilo uspešno neophodno je da savlada veštinu rešavanja problema. Za to, neophodan mu je alat zvan kreativno razmišljanje. Pomozite detetu da ga razvije
pročitaj još