Kad naučnici pogode đačku „žicu“: Početak nastave bar sat vremena kasnije

Nova meta-analiza koju je sprovela grupa američkih naučnika koji se bave poremećajima spavanja i sna, pokazala je da bi pomeranje početka nastave za samo sat vremena kasnije imalo izuzetno pozitivan učinak na zdravlje adolescenata, naročito na njihov san.

Guliver/Getty

Guliver/Getty

Naučnici su proučili rezultate 18 ranije sprovedenih studija objavljenih pre aprila 2016, u okviru projekta organizovanog na nacionalnom nivou pod nazivom “Svest o zdravom snu”.
Rezultati objavljeni u časopisu „Journal of Clinical Sleep Medicine“, pokazuju da bi pomeranje početka školske nastave za samo sat vremena imalo brojne pozitivne učinke na zdravlje učenika.
Pomeranje početka školske nastave rezultiralo bi manjim brojem saobraćajnih nesreća, manjom pospanošću i umorom tinejdžera tokom dana, i manjom razlikom u dužini sna tokom nedelje i tokom vikenda. Odlaganje ranog početka nastave ključni je faktor koji bi adolescentima mogao pomoći da spavaju kvalitetnije kako bi mogli rasti i učiti.
Po podacima američke Akademije za medicinu sna kod adolescenata melatonin u organizmu počinje da se otpušta kasnije nego kod odraslih, odnosno ne otpušta se čak do 23 sata, a reč je o važnom hormonu koji pomaže pri regulaciji unutrašnjeg sata. Ti hormoni ne prestaju da teku krvlju tinejdžera sve do kasnih jutarnjih sati, zbog čega im je teško da ustanu rano.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije