grčevi, kolike
17.01.2022 Novorođenče

Umirite bebu sa grčevima: 7 položaja koji ublažavaju kolike

 Smirivanje bebe koja oseća grčeve predstavlja veliki problem za sve roditelje. Premda naučnici još nisu utvrdili tačan uzrok grčeva, jedno je izvesno: kolike uvek prati neutešan plač i grčenje nožica. Plač zbog grčeva može da traje satima, neke bebe čak odbijaju da jedu ili ne mogu da spavaju, a mama je gotovo nemoguće da ih uteše.  Zbog toga vam predstavljamo nekoliko položaja za držanje bebe koji sigurno ublažavaju grčeve.

Da li požaj bebe zaista može da ublaži kolike?

Osim što će ovi položaji biti od pomoći u eliminisanju gasova iz creva, oni će stimulisati osećaje i zvuke koje je beba iskusila tokom  života u maminoj, što će je svakako smiriti i, u nekim slučajevima, sprečiti epizode kolika u budućnosti.

Položaji za umirivanje beba sa grčevima

 Na ramenu

U ovom položaju omogućena je blaga masaža bebinog stomačića i promena perspektive, što može da joj skrene pažnju s grčeva. Šetajte se po prostoriji dok držite bebu u ovom položaju uz blago poskakivanje, što će simulirati prepoznatljiv i smirujući osećaj intrauterinog života. Takođe, smirujućim glasom možete da pričate bebi. Ponavljanje i ritam, bez previše stimulacije, čini ovaj položaj sjajnim za bebu koja oseća kolike.

Položite bebu na vaše grudi tako da su njena rebra oslonjena na vaše levo rame, a njena guza na vašu levu ruku. Desnom rukom pridržavajte joj glavicu i pustite da joj nožice slobodno vise. Sada polako podižite levu ruku tako da bebin stomačić bude na vašem ramenu, a onda je ponovo spustite u niži, prvobitni položaj. Ponavljate pokrete podizanja i spuštanja.

 „Mačka na grani“

Mnoge majke tvrde da ovaj način držanja bebe čini prava čuda kad je reč o ublažavanju kolika. Naročito je koristan za bebe kod kojih su grčevi uzrokovani stomačnim tegobama, jer oslobađa njihov stomačić pritiska. Slobodno pokretanje ručica i nožica smiriće bebu ako oseća bol. Osim toga, ako ste dovoljno mobilni da obavite neke druge obaveze dok smirujete bebu, „u paketu” ćete se bolje osećati. Na kraju, vaša opuštenost doprineće tome da se i beba brže smiri.

Držite bebu pod određenim uglom tako da su njena leđa uz vaše telo (grudni koš), njena glavica položena na vašoj levoj ruci, a vaša desna šaka između njenih nožica. Nežno je njišite u ovom položaju. Potom je prebacite na jednu ruku i levom šakom držite bebinu butinu. Njen levi obraz biće položen na vašoj podlaktici blizu vašeg lakta. Ovaj položaj biće zaista udoban za bebu, a, ukoliko se dovoljno smirila, vašom slobodnom rukom moći ćete da radite neke druge stvari.

Na lopti za pilates

Poskakivanje na velikoj lopti koje se ritmično ponavlja sigurno će smiriti bebu, jer podseća na osećaj koji su bebi tokom intrauterinog života pružali otkucaji vašeg srca i vaši pokreti. U ovom položaju možete i nežno da istežete njeno telo, što će doprineti opuštanju napetih mišića.

Ispravljenih leđa i opušteno sedite na loptu za pilates. Držite bebu na kolenu s licem okrenutim prema vama. Stavite šake ispod njenih ruku/pazuha i kažiprstima podupirite njen vrat i glavu, a palčevima njenu bradu. Vrlo nežno počnite da poskakujete na lopti tako da uhvatite ujednačen ritam. Potom polako podignite bebu do nivoa vašeg pogleda, pri čemu vaša leđa treba da ostanu ispravljena, a šakama podupirite njenu glavicu. Zatim vratite bebu na vaše koleno u sedeći položaj i nastavite ritmično da poskakujete na lopti. Zadržite kontakt očima s bebom i tiho joj pevajte neku pesmicu. To će i njoj i vama uliti sigurnost.

Savijena kolena

Držite bebu u krilu tako da vaš stomak bude oslonac za njena leđa, a desnom šakom držite njena stopala. Ovaj položaj pruža osećaj sigurnosti mnogim bebama, naročito ako bebine nožice savijete u kolenima i privučete ih svom telu. Zašto? Zato što je beba sve doskora bila u ovom položaju u vašem stomaku i zato što prepoznaje osećaj sigurnosti koji joj je to pružalo.

Držite bebu u krilu i oslonite njena leđa na vaš stomak. Vašom levom rukom obuhvatite bebino telo i šakom držite njenu glavicu, dopuštajući joj da stopalima odgurne vašu desnu šaku. U ovoj poziciji takođe možete da obuhvatite bebu rukama, da savijete njena kolena i povučete ih prema njenim grudima, nežno je ljuljajući napred-nazad, što će joj pomoći da se oslobodi gasova.

Istezanje stomačića

Beba koju muče kolike može da postane još plačljivija i nemirnija tokom podoja, zbog čega se preporučuje da napravite kratku pauzu i smirite je, a potom da nastavite s hranjenjem. U takvoj situaciji ovaj položaj vrlo je koristan jer istovremeno smiruje bebu usled ritmičnog njihanja, ali i isteže njen sistem za varenje, što omogućava eliminisanje nagomilanih gasova, koji mogu da pogoršaju grčeve.

Položite bebu na jednu butinu, stavite šaku preko njenog grudnog koša, a drugu iza njenih leđa i glave, to će pružiti potreban oslonac. Bebina leđa treba da budu ispravljena. Nežno je ljuljajte napred-nazad, tako da iz sedećeg položaja blago nagnuta napred polako prelazi u ležeći položaj. Sve vreme održavajte kontakt očima s njom. Povremeno je zadržite u ležećem položaju da bi se oslobodila gasova. Potom je podignite iz krila i sve vreme joj podupirite glavu i vrat. Takođe, važno je da bebu obuhvatite šakama oko grudnog koša, da bi se njen stomačić oslobodio pritiska. Vratite je u opuštajući položaj i naizmenično ponavljajte ove položaje.

S leđima u vašem krilu

Bebe koje osećaju stomačne grčeve mogu burno reagovati i na prepovijanje. Ipak, ako je pre toga držite u ovom položaju, menjanje pelena biće mnogo lakše. Beba će osetiti sigurnost zbog blizine vašeg tela, a vaši nežni pokreti i tihi glas dok joj pevate mogu potpuno da je smire.

Sedite na stolicu i spojte butine, a onda na njih položite bebu (na leđa) tako da joj glavica bude oslonjena na vaša kolena. Držite bebu rukama. Sada lagano pomerajte noge s jedne na drugu stranu i zatvorenih usta ispuštajte zvuk „brrr-brrr“. Potom uzmite bebu za nožice (ispod kolena), spojte ih i, savijene u kolenima, privucite njenom stomačiću. Blago ih pritisnite na stomak i zadržite u tom položaju nekoliko sekundi pre nego što ih ponovo ispružite. Ponovite ove pokrete nekoliko puta, postepeno povećavajući pritisak na stomačić.

još iz kategorije