oticanje nogu u trudnoći
15.06.2022 Trudnoća

Letnja trudnoća: sprečite oticanje nogu

Verovale ili ne, sva muka koju donose otečena stopala ima jedan jedini cilj – da vam olakša porođaj! U kakvoj su vezi stopala i rađanje bebe? Tokom trudnoće, vaše telo zadržava i do osam kilograma vode u raznim oblicima. Jedini cilj zbog kojeg organizam nakuplja vodu jeste taj što to dovodi do omekšavanja tkiva i veza na zglobovima, koje je neophodno da biste uspele da se porodite.

Sprečite oticanje nogu u trudnoći

Veoma je značajno da pijete dovoljno vode i prilagodite ishranu ako želite da se rešite  neprijatnog osećaja otečenosti i zategnutosti u stopalima. Tokom dana, popijte najmanje dva litre vode, u pravilnim razmacima i ujednačenim količinama. Najbolje bi bilo da sa sobom stalno nosite flašicu vode i neprekidno otpijate manje količine, naročito sada, tokom leta.

Izbegavajte slanu hranu, kao i onu koja sadrži mnogo soli: suhomesnate proizvode i grickalice. Pokušajte da izbacite kafu, a ako baš ne možete, ograničete se na jednu jutarnju šoljicu kofeina.

Ako ste, iz nekog razloga, primorani dugo da stojite, trudite se da pravite pauze. Na svako pola sata izdvojte minut da legnete ili sednete i podignete stopala. Kada niste u prilici da odmorite stopala – prošetajte. Šetnja poboljšava cirkulaciju i sprečava nakupljanje tečnosti. Sa druge strane, ako vaš dan protiče u sedenju, trudite se da se protegnete i prošetate s vremena na vreme ili ispod radnog stola postavite poseban držač za stopala. Obavezno nosite komotnu, ako treba i za broj veću, obuću, da biste sprečili dodatni pritisak na stopala. Isto važi i za pantalone: izbegavajte uske pantalone i veštačke materijale.

Vežbe za cirkulaciju smanjuju otoke

Najbolji lek da se oslobodite osećaja zategnutosti i da smanjite otok jeste da legnete i podignete stopala iznad nivoa tela. Preporučuje se čak i da spavate tako što ćete pod stopala postaviti jastuk. Ako vam ovo ne prija, spavajte na levom boku, sa jastukom među kolenima. (Pročitajte i: Tegobe u trudnoći koje ne smete da zanemarite)

Pojedine vežbe oblikovanja mogu pomoći da poboljšate cirkulaciju u stopalima i tako smanjite otoke. Obe vežbice su lake i izvode se u ležećem položaju.

Lezite i podignite stopalo od zemlje. Ako vam je pritisak na trbušnjake jak, postavite jastuk ispod kolena, da pridržava nogu. Stopalo pomerajte gore-dole dvadesetak puta, a nakon toga kružite u smeru kazaljke na satu desetak krugova. Ponovite drugom nogom.

Vreme za lekara

Iako su otoci nogu normalna pojava u trudnoći, postaje situacije kada oni mogu biti i simptom ozbiljnijih stanja. Trebalo bi da se javite lekaru ako primetite da:

  • otok ne prolazi nakon odmaranja
  • lice vam naglo otiče
  • jedno stopalo je dosta otečenije od drugog
  • noga je vrela
  • noga menja boju

Takođe, ne odlažite javljanje lekaru ako uz otoke osetite i glavobolju, jak bol u abdomenu, ukoliko vid počne da vam se magli ili počnete da povraćate.

 

comzeal/iStock/GettyImagesPlus

još iz kategorije