11.02.2014 Porođaj

Najbolji saveti za lakši porođaj

Hoće li mi porođaj biti težak? Kako ću se snaći u porođajnoj sali? Da li ću umeti pravilno da dišem? Ovo su samo neka od pitanja koja muče porodilje, posebno provorotkinje. Budete li sledile naše savete, umnogome ćete olakšati porođaj i ubrzati rođenje deteta.

joga

Redovno vežbajte

Dokazano je da se trudnice koje redovno vežbaju brže porode. Fitnes poboljšava i unapređuje vašu izdržljivost, a samim tim smanjuje se verovatnoća da će vam tokom porođaja biti potrebna neka medicinska intervencija. Predlažemo da od polovine trudnoće redovno upražnjavate aktivnosti poput šetnje, plivanja, joge i pilatesa za trudnice, naravno, uz saglasnost vašeg lekara.

Pohađajte školicu za trudnice

Upoznavanje sa svim fazama porođaja pomoći će vam da ublažite stres i anksioznost. Ono što naučite na časovima doprineće lakšem porođaju i bićete pripremljeniji, kako za sam čin rađanja, tako i za prve nedelje sa bebom.

Odvratite sebi pažnju

Porođaj prvorotki u proseku traje od 12 do 14 sati. Stoga, kada otpočnu kontrakcije, osećaćete ih najpre u donjem delu leđa, a one će biti praćene jakim grčevima u stomaku. Pokušajte u tim trenucima da ostanete mirni. Ako budete paničili, brojali kontrakcije i zadržavali dah, istrošićete snagu. Umesto toga, pažnju usmerite na pravilno disanje i opuštanje (ovo se uči na časovima joge).

Napunite se energijom

Lagana užina (voće i žitarice) tokom ranih faza porođaja, dok ste još kod kuće, pomoći će vam da održite potreban nivo energije u porođajnoj sali. Izbegavajte masnu i tešku hranu da ne biste osećali mučninu. Osim toga, mišićne kontrakcije i ubrzano disanje u fazi trudova često dovode do gubitka tečnosti u organizmu. Dok ste još kod kuće, pijte dovoljno tečnosti u malim gutljajima, a kada stignete u porodilište, obavezno obavestite lekare ako osetite žeđ.

Istuširajte se

Bol koji vam stvaraju trudovi utiče na napetost mišića celog tela, što neretko dovodi do pojačane neprijatnosti. Topao tuš je pravo rešenje! Kako biste postigli efekat masiranja, usmerite glavu tuša prema donjem delu leđa ili prema donjem stomaku, gde su kontrakcije najjače. Tuširanje je preporučljivo u svakoj fazi porođaja (u nekim porodilištima to dozvoljavaju).

Zatražite masažu

Žene koje partneri masiraju u ranoj fazi kontrakcija (onih koje se javljaju svakih petnaestak minuta) manje su napete i uznemirene tokom porođaja. Zato, čim ostetite prve kontrakcije, zamolite supruga da vam izmasira vrat i ramena. Pristisak i toplota njegovih ruku delovaće umirujuće i opuštajuće, te ćete se sigurno bolje osećati.

Ustanite

Stojeći uspravno tokom trajanja trudova dopuštate gravitaciji da učini svoje u vašu korist, pošto bebina glavica, koja vrši pritisak na grlić materice, tada potpomaže njegovom širenju. Kretanje ili spuštanje u čučanj omogućiće karlici da se proširi i omogući bebi da lakše prođe kroz prorođajni kanal.

Dišite, dišite i samo dišite!

Tehnika disanja u toku trajanja kontrakcija izuzetno je važna. Medicinske sestre će vam u školi za trudnice pokazati kako treba da dišete tokom kontrakcija i napona da biste olakšali bol i obezbedili bebi dovoljno kiseonika (ovo je veoma važno!). Osim toga, naizmeničnim dubokim i plitkim disanjem skratićete trajanje grčenja mišića i ubrzati njihovo opuštanje. Korist je dvostruka: bol se smanjuje, a napredovanje bebe ubrzava.

Autor: Life Content

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije