Igre za male naučnike: kućni eksperimenti za predškolce
Da li znate da mališani neka znanja iz fizike i hemije mogu da usvoje već sa tri do četiri godine i to kroz igru?
pročitaj jošDo šeste godine starosti, postavljaju se temelji učenja, tokom kojih deca razvijaju dobre dispozicije za dalje obrazovanje.
Deca su aktivna i željna znanja. Ona imaju potrebu da razumeju sebe i svet koji ih okružuje. Prirodno su radoznala i vole da istražuju, otkrivaju i budu kreativna.
Deca osećaju čuđenje i divljenje i uživaju u pričama, rimama i muzici, kao i u fizičkom aspektu igre i fizičkom osamostaljivanju. Ona tada razvijaju samopouzdanje, samopoštovanje i samokontrolu i uživaju u igri koja zahteva sarađivanje sa ostalima u grupi (sa drugom decom i odraslima) kao i u samostalnoj igri, piše „Zelena učionica“.
Dobro predškolsko vaspitanje i obrazovanje dece ranog uzrasta može i treba da neguje ovakav razvoj. Deca tada razvijaju veštine kao što je posmatranje, donošenje odluka, rešavanje problema i naravno komuniciranje.
Mesto gde se odvija predškolsko vaspitanje i obrazovanje treba da bude prijatno, u kome deca uživaju u prilikama za učenje i osećaju se bezbedno da istražuju i rade nove stvari uz podršku odraslih koje poznaju i uz koje se osećaju sigurno.
Veliki broj dokaza iz različitih istraživanja ide u prilog argumentu da je dobro rano vaspitanje i obrazovanje značajno za razvoj dece. Nedavnim longitudalnim istraživanjem u okviru projekta sprovedenog u Velikoj Britaniji pod nazivom „Delotvorno pružanje predškolskog vaspitanja i obrazovanja“ došlo se do zaključka da predškolsko iskustvo, kao nijedno drugo, poboljšava razvoj deteta.
Takođe, kvalitet je uopšteno bio viši u ustanovama koje su integrisale negu sa vaspitanjem i obrazovanjem (celovit sistem vaspitanja i obrazovanja dece), a deca iz osetljivih grupa imaju velike koristi od kvalitetnog predškolskog vaspitanja i obrazovanja, posebno kada su u grupi deca različitog kulturnog i društvenog nasleđa.
Izvor: 021
Srpski đaci ne razlikuju osnovne pojmove i ne umeju da složeno zaključuju već samo da doslovno tumače zadatke, pokazalo istraživanje Zavoda za vred...
pročitaj jošNova meta-analiza koju je sprovela grupa američkih naučnika koji se bave poremećajima spavanja i sna, pokazala je da bi pomeranje početka nastave z...
pročitaj jošDomaći zadaci nisu bolna tačka samo deci, već i roditeljima koji često ne znaju gde je granica u pomaganju te kada bi trebalo ili ne bi trebalo rad...
pročitaj još