09.01.2014 Ishrana

Koje su vrste mesa najbolje za dete?

Kada beba navrši osam meseci, potreba njenog organizma za proteinima se povećava, te joj u ishranu treba uvrstiti i meso. Predstavljamo vam četiri vrste koje treba da se nađu na meniju vašeg deteta…

meso

Meso je glavni izvor gvožđa i cinka. Sadrži gvožđe u hem obliku, koje je mnogo iskoristljivije od gvožđa u nehem obliku – iz povrća, voća, žitarica i mlečnih proizvoda. Uvođenje mesa (junetina, ćuretina, piletina, jagnjetina) u ishranu odojčadi – može da zadovolji potrebe za gvožđem i cinkom, a novija istraživanja su pokazala da deca koja uzimaju meso najmanje četiri puta nedeljno, imaju manje šanse da budu anemična.

1. PILETINA

Lako je svarljiva, visoke je biološke vrednosti, sa optimalnim sadržajem belančevina – one čine 20% pilećeg mesa, što je uz visok procenat vitamina (naročito grupe B), solidan izvor gvožđa i drugih minerala. Sa svega sedam do devet posto masti, piletina je odličan izvor hranljivih sastojaka niskokalorične vrednosti.

Sto grama belog mesa ima svega 97 kalorija, a uz zavidnu količinu plemenitih proteina neophodnih za obnavljanje tkiva i stvaranje hormona, antitela i enzima, kao i uz aminokiseline neophodne za funkciju mišića i izbacivanje toksičnih materija, pileće meso predstavlja nezaobilazan segment zdrave ishrane.

Aminokiselina triptofan iz pilećeg mesa utiče na naše dobro raspoloženje. Idealno je i za decu i za odrasle. Mališanima obezbeđuje esencijalne proteine i aminokiseline neophodne za pravilan razvoj, a kod odraslih povoljno utiče na povišen krvni pritisak i nivo holesterola.

Prema preporuci Svetske zdravstvene organizacije, zbog blagotvornog dejstva na organizam, pileće meso, uz ribu, spada među vrste mesa koje bi trebalo često konzumirati. Ona je izuzetno zahvalna prilikom obrade u kuhinji jer svaki deo pileta možete da pripremite na mnogo načina. Još jedna prednost piletine jeste i povoljna cena u odnosu na crveno meso.

Koje komade odabrati? Najbolje je meso od grudi (belo meso) i batak i zabatak (karabatak) bez kožice.

2. ĆURETINA

Ovo meso glavni je izvor gvožđa i cinka. Gvožđe koje sadrži mnogo je iskoristljivije od gvožđa iz povrća, voća, žitarica i mlečnih proizvoda, jer nakon termičke obrade ne gubi svoju vrednost.

Ćuretina ima 20% manje kalorija i oko 75% manje masti od piletine, a pritom dvostruko veću količinu niacina. Takođe sadrži aminokiselinu triptofan (esencijalnu aminokiselinu iz hrane), koja pomaže telu da proizvodi serotonin, supstancu koja deluje umirujuće, a zaslužna je i za dobro spavanje.

Konzumiranje ćuretine preporučuje se i deci i odraslima, jer obezbeđuje energiju, prevenira anemiju, potpomaže rast i razvoj, kontroliše apetit, obezbeđuje zdrav imunološki sistem i blagotvorno utiče na nerve.

Koje komade odabrati? Najbolje je belo meso.

3. TELETINA/JUNETINA

Ova vrsta mesa je svetloružičaste ili ružičaste boje, meko je i bez masti. Ukoliko je beličasto, potiče od sasvim mladog teleta čije tkivo još nije dovoljno očvrslo, pa je veoma mekano, sočno i lako svarljivo. Odličan je izvor vitamina grupe B, uključujući i nijacin (vitamin B3) i vitamine B6 i B12. Sadrži dosta gvožđa, a radi njegovog boljeg iskorišćavanja teletinu treba kombinovati sa hranom bogatom vitaminom C.

Teleće meso ima više nijacina i kalcijuma od junetine i svinjetine, ukusnije je od govedine i za njegovo pripremanje je potrebno manje vremena. Veoma je važno u ishrani dece, jer se lako vari, a pritom sadrži i belančevine visoke biološke vrednosti. Pored toga, ono je bogat izvor mineralnih materija – kalijuma, fosfora, hlora, sumpora, kalcijuma i magnezijuma. Izvrstan je izvor cinka koji sudeluje u regulisanju mnogih genetičkih aktivnosti, nivoa šećera u krvi i brzine stvaranja i korišćenja energije tj. metaboličkih procesa.

Odličan je izvor bakra, esencijalnog elementa mnogih enzima, što znači da učestvuje i u brojnim fiziološkim reakcijama kao što su uklanjanje štetnih slobodnih radikala, razvoj kostiju i vezivnog tkiva, proizvodnja pigmenta kože i kose.

Koje komade odabrati? Meso od buta, file i delovi plećke.

4. JAGNJETINA

Jagnjeće meso karakteriše pun ukus i fina tekstura. Sadrži mnoge važne vitamine i minerale. Dobar je izvor proteina, gvožđa, cinka i vitamina B. Zahvaljujući veoma visokoj hranljivoj vrednosti, predstavlja vitalni deo kvalitetne i uravnotežene ishrane.

Sadrži veliku količinu gvožđa i vitamina koji su potrebni organizmu kako bi iz hrane oslobodio energiju za svakodnevne aktivnosti. Obogaćena biološkim proteinima omogućava energiju neophodnu za rast, obnovu i izgradnju organizma. Veliku ulogu igra i u izgradnji crvenih krvnih ćelija i normalnom funkcionisanju nervnog sistema. Sadrži i L-karnitin neophodan za sagorevanje masti.

Koje komade odabrati? Najbolje je meso od buta, ali ni i ostali delovi nisu masni (osim rebara).

Autor: Life Content

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije