Neplodnost: Hrana koja ometa začeće

Neplodnost: Hrana koja ometa začeće

Istraživanja ukazuju na to da su upale odgovorne za niz zdravstvenih problema, kao što su: kardiovaskularne bolesti, artritis i imunološki poremećaji, pa čak i neplodnost. Postoje namirnice koje treba izbegavati, jer direktno podstiču upale što se može loše odraziti na plodnost. Dakle, shrana igra glavnu ulogu u očuvanju zdravlja i održanju plodnsoti.

Neplodnost: Koje namirnice smanjuju plodnost

Hrana sa visokim sadržajem šećera

Slatkiši

Telu je potreban šećer kao izvor energije, ali danas većina ljudi konzumira previše rafinisanog, prostog šećera  koji izaziva upalu. Često se krije u namirnicama koje uopšte ne deluju „slatko“, kao što su razni sososvi.

Kako šećer može uticati na plodnost:
  • Studije i na životinjama i na ljudima pokazuju da je ishrana bogata šećerom povezana sa povećanom upalom koja može uticati na plodnost. Takođe, povećava rizik od infekcija, insulinske rezistencije, dijabetes tipa 2, bolesti srca i gojaznosti.
  • Istraživanje predstavljeno u Američkom društvu za reproduktivnu medicinu pokazuje da dijeta sa visokim sadržajem šećera može smanjiti stopu uspeha prilikom vantelesne oplodnje.

Ako pokušavate da zatrudnite: smanjite hranu bogatu rafinisanim šećerom i proverite na deklaraciji da li proizvod sadrži šećer. Dajte sve od sebe da izbegnete dodatke šećera. Tu spadaju: fruktozni kukuruzni sirup, fruktoza, saharoza, dekstroza, maltoza,  koncentrati voćnih sokova, glukoza, invertni šećer, laktoza, maltoza.

Za poboljšanje plodnosti: držite se zdravih, prirodnih šećera iz voća. Za zaslađivače koristite male količine prirodnih šećera kao što su stevija, med i urme.

Neplodnost: Većina grickalica, gotova hrana, brza hrana

Važno je izbegavati većinu prerađene hrane ako imate problem sa začećem. Izbegavajte:

  • Čips, slane grickalice, žitarice za doručak,  gotove zamrznute obroke koji se pripremaju u mikrotalasnoj rerni. Isto važi i za konzerviranu hranu i prerađene začine. Sve te namirnice izazivaju upale. Kada čitate etikete, izbegavajte proizvode sa viškom soli, šećera, masti, konzervansa, hidrogenizovanih ulja, emulgatora, boja ili drugih hemikalija. Svi ovi aditivi mogu izazvati upalu.
  • Brza hrana je posebno štetna; puna je konzervansa, soli, šećera i masti. Australijska studija o ljudskoj reprodukciji iz 2018. otkrila je povećanje rizika od neplodnosti za 8-16% kod žena koje su jele brzu hranu četiri ili više puta nedeljno.

Za vaše dobro – jedite što više svežeg povrća i sami pripremajte obroke.

Zasićene masti/ Biljna ulja/ Veštačke trans masti

Pogrešna vrsta masti izaziva upalu i narušava plodnost. Pržena hrana, hrana sa visokim sadržajem zasićenih masti, biljna ulja i margarin su inflamatorne namirnice koje treba izbegavati ili ograničiti. Veštačke trans masti (delimično hidrogenizovana ulja) koje se nalaze u grickalicama, pekarskim proizvodima, brzoj hrani i začinima predstavljaju još jedan veliki problem. Istraživanje sa Harvardske škole javnog zdravlja pokazuje da što više trans masti žena jede, to je veći rizik steriliteta. Konzumiranje trans masti pogoršava osetljivost na insulin.

Za bolju plodnost: opredelite se za zdrave, esencjalne masti iz morske ribe, avokada, maslinovog ulja i orašastih plodova i semenki. Ove masti smiruju upale i poboljšavaju plodnost. Studija iz 2012. objavljena na Harvardskoj školi javnog zdravlja pokazuje da jedenje više mononezasićenih masti može čak povećati šanse za bolji ishod vantelesne oplodnje.

Neplodnost: Neorganska i GMO hrana

Visok nivo pesticida iz neorganske i genetski modifikovane hrane (GMO) je povezan sa upalom i neplodnošću kod oba pola. Studija iz 2015. objavljena u Human Reproduction otkriva da je ishrana bogata pesticidima povezana sa smanjenjem broja spermatozoida. Istraživanje objavljeno u Environmental Health Perspectives pokazuje da žene sa većom izloženošću organohlornim pesticidima imaju 30 do 70% veći rizik od endometrioze.

Savet: Izbegavajte neorgansko meso, uzgajanu ribu i hranu koja je genetski modifikovana (kukuruz, soja, repica, tikvice, krompir, pšenica i pirinač). Konzumiranje isključivo organske hrane drastično poboljšava hormonski status i sprečava upale.

stefanamer/gettyimages.co.uk

još iz kategorije