01.12.2013 Trudnoća

8 zapovesti za 9 meseci vaše lepote

Trudnoća i nedelje posle nje mogu da budu doba vaše nove ženstvenosti. Iskoristite to i budite lepi i negovani tokom svih devet meseci trudnoće!

8zapovesti

1. Dete dobija na težini, a ne vi!

Sasvim je besmisleno vagati se svakog jutra jer to ionako obavljate na redovnim pregledima kod lekara koji vodi vašu trudnoću. Da ne biste preterali u nabacivanju kilograma, dovoljno je da vodite računa o ishrani (što treba da radite i kad niste u drugom stanju). Znači, jedite uravnoteženo i redovno. Prekomerna težina dovodi do toga da se trudnica oseća umorno i pospano, a može da se javi i povišeni krvni pritisak.

Najbolje je da napravite plan ishrane da biste lakše kontrolisali gojenje. Znate i sami da, kad ostanete u drugom stanju, treba da unosite više kalcijuma. Umesto punomasnog sira, uzmite dva puta dnevno po čašu jogurta od delimično obranog mleka! Treba vam više vitamina? Jedite sveže voće, ono sadrži mnogo manje šećera nego voćni sokovi. Pripazite na zamke: znate li, na primer, da su lekovi protiv žgaravice toliko zaslađeni da lako mogu da utiču na gojenje?

2. Masaža stomaka je obavezna!

Strahujete od strija? Taj strah je opravdan jer još nema efikasnog načina da se one sasvim uklone. Te pukotine u dubokim slojevima kože ne javljaju se samo zbog novih kilograma. Dokazano je, naime, da se strije češće pojavljuju na koži žena koje prvo dete rađaju između 25. i 30. godine nego kod sasvim mladih mama. Da biste smanjili opasnost od nastanka strija, svakodnevno nanosite kremu koje pojačava čvrstoću kože, a koja je namenjena upravo trudnicama. Ne zaboravite ni masažu, jer ona doprinosi gipkosti kože i potkožnog tkiva.

3. Frizer? Svakako!

Zahvaljujući obilju estrogena, vaša kosa je sada bujnija. Iskoristite to i pokažite se u najlepšem svetlu. Kosa vam je duga? Jednom mesečno podrežite krajeve i oblikujte je. Kratka kosa? Posetite jednom mesečno frizera i svaki put napravite drugačiju frizuru. Tako ćete se osećati savršeno doterano i zavodljivo. Mnoge trudnice se pitaju da li u trudnoći smeju da farbaju kosu. Medicina kaže da mogu jer nema opasnosti od alergija ili reakcija kože (ukoliko ih nije bilo pre trudnoće).

4. Pažljivo odaberite donje rublje

Dobar grudnjak za trudnicu je onaj koji blago, ali čvrsto, obuhvata dojke a da ih pritom ne pritišće. Treba da ima široke naramenice koje ne ostavljaju tragove, kao i široku traku ispod dojki. Ako su vaše grudi velike i pojačano osetljive u trudnoći, dobro će vam doći grudnjak za noć, nešto lakši i prozračniji od dnevne verzije. Što se tiče stomaka, očigledno da vam gaćice s jakim lastišom više ne odgovaraju, baš kao ni one koje stežu stomak. Nabavite gaćice specijalno namenjene trudnicama.

5. Dojenje i dijeta ne idu zajedno

Znate li ijednu ženu koja dva meseca posle porođaja nije imala osećaj da je debela i neprivlačna? Ipak, ne posežite za dijetom dok dojite – ono ne koristi samo detetu nego i majci čije telo za ove povećane potrebe troši zalihe masnoće nataložene na zadnjici i bedrima. Da bi se vaše telo prirodno i bez zamaranja vratilo pređašnji oblik, vežbajte u kadi. Voda uklanja napetost iz mišića, razgibava zglobove i sprečava nastanak celulita.

6. Ugađajte sebi dok se ne oporavite

Bez obzira na to da li je to vaše prvo, drugo ili treće dete, svaki porođaj je novo iskustvo. Bilo bi idealno kad biste se u porodilištu maksimalno odmorili pre nego što se vratite kući. Stomak vam je opušten? Ne brinite! Postepeno, iz dana u dan, materica poprima svoj pređašnji oblik, a to osećate kroz svakodnevne kontrakcije. Na trudničkom kursu sigurno su vam rekli koje vežbe treba da radite posle trudnoće. Osim toga, pobrinite se za lep izgled kože lica i tela. Kreme u obliku gela najviše će vam odgovarati zbog toga što se jednostavno nanose, ali i zbog svežine koju pružaju. Stavite na vrat lepu oglicu, blagi ruž na usne, začešljajte kosu – i odmah ćete se osećati bolje.

7. Ojačajte kosu vitaminima

U načelu, kosa počinje pojačano da opada dva-tri meseca posle porođaja. To se dešava zbog naglog prestanka lučenja ženskih polnih hormona. Ništa opasno, osim za žene koje su i pre imale slabu kosu ili im je pojačano ispadala. Na vlasi povoljno deluju vitamini B5, B6 i PP – kojih ima u svakom boljem multivitaminskom preparatu ali pre nego što odlučite da uzmete neki od njih, posavetujte se sa stručnjakom. Svakako uzmite i vitaminsku kremu ili masku koje se nanose lokalno – na kosu i lice.

8. Vratite telu čvrstinu

Dva puta dnevno na telo nanosite gel, kremu ili mleko koje će zategnuti vašu kožu. Boravak na moru i talasoterapija izvrsni su za oporavak posle porođaja. Ako ste u mogućnosti, priuštite sebi i neku specijalnu masažu u kozmetičkom salonu. Postoji više metoda kojima se postiže izuzetna napetost mišića i čvrstoća tela: klasičnu ručnu masažu i limfnu drenažu potražite u kozmetičkom salonu, a poseban program vežbanja i ishrane u nekom od centara za oblikovanje tela.

Autor: Life Content




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije

Trudna na 30+

05.07.2014 Trudnoća

Zašto trudnice tako loše podnose vrućinu? Razlozi su mnogobrojni, ali na to najviše utiče hormon progesteron koji podiže bazalnu temperaturu tela. ...

pročitaj još