poza za lakši porođaj
06.06.2022 Porođaj

Položaji koji će vam olakšati kontrakcije

Nema te trudnice koja nije poželela što lakši i jednostavniji porođaj. Ovi položaji, pažljivo osmišljeni od strane babica, trebalo bi da vam donesu olakšanje, umanje bolove, olakšaju disanje i bebi pomognu da se postavi u pravi položaj.

Leptir

poza za lakši porođaj

Sedite na podu, uspravnih leđa, savijte noge u kolenima, a potom ih razdvojte, položite i spojte tabane, baš kao u joga pozi. Udišite i izdišite, dok vam ne postane prijatnije. (Saznajte i: Vežbe za lakši porođaj)

Ova poza opušta mišiće butina.

Široki čučanj

Tokom porođaja, beba treba da zauzme pravu poziciju i spusti se u porođajni kanal. Čučnjevi joj mogu pomoći da to učini, jer pojačavaju dejstvo gravitacije. Naravno, kada imate ogroman stomak koji se steže i bolove, čučnjevi baš i nisu najjednostavnija stvar za učiniti.

Upotrebite stolicu: stanite iza nje, raširite noge onoliko koliko vam prija i, dok se rukama pridržavate za naslon stolice, polako se spuštajte u čučanj. Spuštajte se do one visine koja vam je prijatna, nemojte preterivati.

Istezanje

poza za olakšavanje kontrakcija

Ukoliko poznajete jogu  i znate šta je poza deteta – na pravom ste tragu. Spustite se na pod, četvoronoške, na kolena i na ruke. Polako spuštajte zadnjicu sve dok vam težina u potpunosti ne bude prebačena na potkolenice, a ruke i leđa istegnuti. ( Pročitajte i: Saveti babica za lakši porođaj)

Četvoronoške

lakši porođaj

Ova je poza odlična za kasnije faze porođaja, kada kontrakcije postanu učestalije. Oslonite se na potkolenice i na podlaktice, šake spojite, isprepletanih prstiju. Možete koristiti i loptu za pilates. Glavu spustite. Polako prebacujte težinu napred – nazad, koliko vam prija. Beba će imati više mesta i tenzija će popustiti.

Opuštajuća poza

Kada bolovi već postanu jaki, a kontrakcije se produže, ova poza će vam doneti olakšanje. Spustite se na potkolenice, a stolicu stavite ispred sebe. Ruke savijte u laktovima i podlakticom se oslonite na rub stolice. Šake su spojene. Glavu spustite između nadlaktica. Dišite.

još iz kategorije