uvođenje čvrste hrane
03.01.2022 Bebin jelovnik

Slatke kašice pune vitamina

Uvođenje čvrste hrane za neke bebe može da bude izazov. Koliko god da se trudite da pratite savete i da zdravo hranite svoju bebu, ona neke ukuse jednostavno ne prihvata. Zato, vreme je da se poslužite trikom: ove su namirnice slatke, a hranljive!

Zašto bebe vole slatko?

Budući da je beba od rođenja uzimala mleko (humano ili formulu) ona je naviknuta na slatki ukus. Zbog toga će prirodno slatke namirnice, kao što su slatki krompir i bundeva, koje su istovremeno bogate beta-karotenom i lako se vare, biti najbolji izbor za prve kašice. Najbolji način pripreme je da ih ispečete, jer je tada njihov ukus intenzivniji (slađe su). Polovine povrća pecite u rerni na temperaturi od 180 stepeni 50 minuta. Kada su pečene, lako ih je ispasirati u vrlo glatku masu. Ako navikavate bebu da sama uzima zalogaje, iseckajte komadiće (štapiće) dovoljno dugačke da vire iz bebine šake kada ih drži. Takođe, vodite računa o tome da je hrana dovoljno mekana da beba može da stistne između palca i kažiprsta.

Najbolje vreme za kašice je ručak

Najbolje vreme za početak uvođenja čvrste hrane je ručak, nakon što je beba uzela polovinu mlečnih obroka u danu, pa ne oseća jaku glad. U prvih nekoliko dana, beba će pojesti malo – od jedne do četiri kašičice kašice. Budući da će na početku želeti da istraje i eksperimentiše sa hranom, dopustite joj da je miriše, ispljune, opipa ručicama. Najvažnije je da beba stvori noramalan odnos prema hrani, koa i da za vreme obroka bude opuštena i raspoložena. I, nemojte stalno brisati musava usta vašoj bebi, jer bi to moglo da je iritira. Što ste vi opušteniji i tolerantniji prema neredu, time će i uvođenje kašica biti lakše.

Uz obroke dajte bebi i specijalnu čašu sa vodom, da bi naučila da pije iz drugih posuda koje nisu flašice. Ako je beba mlađa od šest meseci, onda voda treba da bude prokuvana i ohlađena.

Druge slatke namirnice koje možete da ponudite bebi

Kada beba prihvati i navikne se na bundevu i slatki krompir, možete da uključite i sledeće:

Banana: ispasirajte je viljuškom, ili je oljuštite i dajte bebi u ručicu. Ona obiluje kalijumom i odličan je izvor minerala. 

Avokado: Većina beba voli avokado u kombinaciji sa ispasiranom bananom. Zdrav izvor masnoća koji bi preporučio svaki nutricionista.

Kruška: Prvo je skuvajte, i ohladite, da bi omekašala. Ona je prava vitaminska bomba. 

Mango: Prvo probajte, pre nego što date bebi, jer mango može ponekada da bude tvrd. Ispasirajte ga, osim ako nije potpuni zreo i mekan.

Šargarepa i paštrnak: Kuvajte ih dok potpuno ne omekšaju, ili ih izmiksajte u blenderu. Puni su vitamina A i E. 

Breskva: Pročitajte recepte za ukusne kašice od šljiva, breskvi i suvih šljiva.

još iz kategorije