02.07.2014 Ishrana

Namirnice za dobro raspoloženje

Ako je vaše dete često mrzovoljno, nema energije i deluje potišteno, promenite način njegove ishrane i popravite mu raspoloženje!

namirnice za bolje rasopolozenje

  • Za osećaj zadovoljstva i sreće

Organizam deteta bolje će funkcionisati ako u njegovu ishranu svakog dana uključite namirnice bogate serotoninom: integralne žitarice, banane, ananas, šljive, koštunjavo voće, soju i crveno povrće (cvekla, crveni kupus, paradajz).

Za sintetizovanje serotonina organizmu potrebna je i aminokiselina pod nazivom triptofan. Ima je u mleku, mlečnim proizvodima, bademima, bananama i ananasu. Dakle, da bi vaše dete bilo veselije i raspoloženije, bar jedan obrok treba da bude sastavljen od navedenih namirnica. Kombinujte banane sa mlekom i žitaricama, pečene šljive sa integralnim pririnčem i sl.

  • Za jače nerve

Poznato je da magnezijum uništava hormone stresa, ubrzava cirkulaciju krvi i podstiče detoksaciju. Posledica ovakvog čišćenja organizma jesu jači nervi i posledično – bolje raspoloženje. Međutim, da bi magnezijum iz hrane mogao dobro da obavi svoj posao, potrebno mu je pridružiti i vitamine iz B grupe.

Zbog njihovog povoljnog učinka na nervni sistem, naučnici ih nazivaju „ubicama“ nervoze i mrzovolje. Namirnice bogate magnezijumom su zeleno povrće, avokado i kakao, dok se vitamini iz B grupe „kriju“ u krompiru, grašku, sočivu, pasulju i koštunjavom voću.

  • Protiv stresa

Za nežni dečji organizam, svako novo iskustvo je stresno. Bez obzira na to da li se radi o navikavanju na upotrebu noše, odvikavanju od sisanja, susretu sa nepoznatim osobama ili polasku u jaslice, u telu deteta će se izlučivati hormoni stresa. Kao reakciju na njih, telo izlučuje „protivotrov“ zvani endorfin čiji je zadatak da umanji bol, ublaži osećanje straha, popravi raspoloženje i podstakne stvaranje životne energije.

Ako ga nema u dovoljnoj količini, hormoni stresa će prevladati i dete će biti potišteno. Raspoloženje mu možete popraviti hranom koja podiže nivo endorfina u organizmu: dajte mu kašičicu meda pomešanu sa mlevenim bademima, parče hleba namazano eurokremom ili suvo voće sa žitaricama i mlekom.

  • Za bolju koncentraciju

Naučnici su izučavali ponašanje mališana i došli do zaključka da deca čija je ishrana bogata acetiholinom (supstanca koja prenosi nervne impulse), imaju bolju koncentraciju, lakše pamte i posledično, bolje napreduju od dece u čijoj ishrani nije bilo dovoljno namirnica koje sadrže pomenutu supstancu. A one su: jaja, mekani beli sir, žitne pahuljice, pšenične klice, suvo voće i proizvodi od soje.

  • Za više energije

Pokretač energije u našem organizmu su supstance koje se zovu dopamin i adrenalin. One podstiču metabolizam, kao i aktivnost mozga i srca. Da bi se sintetisale u organizmu, potrebno je prisustvo aminokiselina triptofana i tirozina, kojih najviše ima u mleku i mlečnim proizvodima, pirinču, jajima, pilećem mesu, zelenom povrću, suvom voću i testeninama.

S obzirom na to da se ishrana deteta uglavnom sastoji od ovih namirnica, nije teško zaključiti zbog čega imaju energije kao petoro odraslih. Međutim, da bi se do večernjih časova ta energija potrošila, bitno je da se dete tokom dana dovoljno kreće i boravi na svežem vazduhu, a ne da sedi ispred TV-a ili boravi u ogradici.

Autor: Life Content, M.K.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije